Zadanie 1. „Używkom mówię nie” – dyskusja na temat szkód zdrowotnych i społecznych

W grudniu oraz w styczniu we wszystkich klasach Gimnazjum i  klasach 4-6 Szkoły Podstawowej na godzinach wychowawczych przeprowadzono zajęcia poświęcone tematyce dopalaczy. Wszyscy wychowawcy podeszli bardzo poważnie do powierzonego im zadania. Hasło przewodnie zajęć brzmiało : ,, Używkom mówię nie”.

Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia te składały się z dwóch części. W pierwszej uczniowie odegrali scenki, w których odmawiali zażycia używek. Drugą natomiast stanowiła dyskusja na temat szkód powodowanych zażywaniem dopalaczy. Odegrane sytuacje przedstawiały między innymi proponowanie, a wręcz namawianie do spróbowania takich używek jak piwo, wódka, papierosy czy dopalacze. W każdej zainscenizowanej sytuacji uczniowie wykazali się postawą asertywności i potrafili w bardzo przekonujący sposób odmówić wszelkich używek.

Drugą część zajęć przeznaczono na dyskusję na temat skutków zdrowotnych  i społecznych związaniem z zażywaniem dopalaczy. Również w tej części uczniowie bardzo chętnie dzielili się z wychowawcami swoją wiedzą. Potrafili podać przyczyny sięgania młodych ludzi po używki oraz wymienić konsekwencje, jakie wynikają z używania nie tylko dopalaczy, lecz także innych używek. Ich wiedzę uzupełnili rzetelnie przygotowani wychowawcy.

Uczniowie Szkoły Podstawowej skoncentrowali się na przygotowaniu plakatów pod hasłem ,,Używkom mówię nie”, które wykonywali wspólnie z wychowawcą klasy, dyskutując przy tym na temat niebezpieczeństw wynikających z sięgania po używki.

Można zatem stwierdzić, ze były to bardzo ciekawe i pouczające zajęcia, dzięki którym uczniowie mieli możliwość nie tylko zgłębić swoja wiedzę na temat skutków zażywania wszelkiego rodzaju używek, lecz także zaprezentować postawę godną naśladowania.

Artykuły