Na czym polegają zajęcia w ramach projektu?

W pracowni przyrodniczo-ekologicznej prowadzone są  zarówno  niektóre lekcje jak i zajęcia pozalekcyjne. Zakupione pomoce dydaktyczne w znacznym stopniu zwiększają  atrakcyjność prowadzonych zajęć. Uczniowie poznają przyrządy służące do obserwacji przyrody i  uczą się je wykorzystywać. Tu doskonalą technikę mikroskopowania, a na zajęciach terenowych dokonują pomiarów składników pogody w stacji meteorologicznej. Określają czas słoneczny i mierzą wysokości obiektów z wykorzystaniem przyrządu EKO-BIO Plus. Jednocześnie kształtują swoje umiejętności  ponadprzedmiotowe  takie  jak korzystanie z różnych źródeł informacji, współdziałanie w zespole czy odnoszenie  wiedzy do praktyki.  Dzieci spędzają  tu aktywnie czas wolny od nauki, rozwijają postawę twórczego działania oraz ćwiczą pamięć z wykorzystaniem Eko-gier i quizów.  


 

Realizacja  projektu "Pracownia ekologiczno-przyrodnicza w szkole podstawowej", pozwala nam, nauczycielom pokazać, że nie jesteśmy szkołą tradycyjną,  a szkołą „otwartą”,  gdzie uczniowie rozumieją, po co się uczą. Uczniowie są traktowani jak badacze i odkrywcy, wykorzystują w praktyce zdobytą wiedzę. Nauczyciel jest tylko osobą  wspierającą, pomaga im poznawać  otaczający świat. Chcemy by edukacja przyrodnicza przez poznanie środowiska rozwijała u ucznia wolę działania i poczucie odpowiedzialności za środowisko, jak również kształtowała  u uczniów wrażliwość  i zdolność postrzegania problemów środowiska przyrodniczego  we własnym otoczeniu.

 


Artykuły