Na czym polegają zajęcia w ramach projektu?
W pracowni przyrodniczo-ekologicznej prowadzone są zarówno niektóre lekcje jak i zajęcia pozalekcyjne. Zakupione pomoce dydaktyczne w znacznym stopniu zwiększają atrakcyjność prowadzonych zajęć. Uczniowie poznają przyrządy służące do obserwacji przyrody i uczą się je wykorzystywać. Tu doskonalą technikę mikroskopowania, a na zajęciach terenowych dokonują pomiarów składników pogody w stacji meteorologicznej. Określają czas słoneczny i mierzą wysokości obiektów z wykorzystaniem przyrządu EKO-BIO Plus. Jednocześnie kształtują swoje umiejętności ponadprzedmiotowe takie jak korzystanie z różnych źródeł informacji, współdziałanie w zespole czy odnoszenie wiedzy do praktyki. Dzieci spędzają tu aktywnie czas wolny od nauki, rozwijają postawę twórczego działania oraz ćwiczą pamięć z wykorzystaniem Eko-gier i quizów.
Realizacja projektu "Pracownia ekologiczno-przyrodnicza w szkole podstawowej", pozwala nam, nauczycielom pokazać, że nie jesteśmy szkołą tradycyjną, a szkołą „otwartą”, gdzie uczniowie rozumieją, po co się uczą. Uczniowie są traktowani jak badacze i odkrywcy, wykorzystują w praktyce zdobytą wiedzę. Nauczyciel jest tylko osobą wspierającą, pomaga im poznawać otaczający świat. Chcemy by edukacja przyrodnicza przez poznanie środowiska rozwijała u ucznia wolę działania i poczucie odpowiedzialności za środowisko, jak również kształtowała u uczniów wrażliwość i zdolność postrzegania problemów środowiska przyrodniczego we własnym otoczeniu.