Harmonogram działań w ramach programu "Trzymaj formę"

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ  ZAPLANOWANYCH W RAMACH REALIZACJI

XIV EDYCJI PROGRAMU "TRZYMAJ FORMĘ! "

 W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ im. KAROLA NIEDZIELSKIEGO "DOBOSZA"

 w NIEKŁANIU WIELKIM w ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

 

BLOK TEMATYCZNY

ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH

ZAPLANOWANE DZIAŁANIA

 

ODPOWIEDZIALNI I TERMIN REALIZACJI

UWAGI

 SPRAWY RGANIZACYJNE

 

1. INFORMACJA DO RODZICÓW O CELACH I PROCEDURACH REALIZACJI PROGRAMU W SZKOLE.

2. OPRACOWANIE HARMONOGRAMU DZIAŁAŃ.

3. ZAPOZNANIE REALIZATORÓW PROGRAMU W SZKOLE Z HARMONOGRAMEM ( NAUCZYCIELI, RODZICÓW, UCZNIÓW KLAS 5-8).

 

KOORDYNATOR

LUTY

 

ŻYWIENIE DZIECI I MŁODZIEŻY - ZBILANSOWANA DIETA

Prawidłowo zbilansowana dieta:

● Talerz Zdrowia – grupy produktów i ich rola w codziennej diecie.

● Rola podstawowych składników odżywczych.

 ● Rozkład posiłków w ciągu dnia.

● Wartość energetyczna podstawowych składników odżywczych:

»dzienne zalecenia żywieniowe dla młodzieży;

»zasady zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym;

»alternatywne sposoby żywienia na przykładzie diety wegetariańskiej;

»zaburzenia stanu zdrowia i rozwoju związane

z nieprawidłowym odżywianiem:

  • nadwaga i otyłość,
  • niedobór masy ciała,
  • anoreksja, bulimia (pomoc specjalisty).

 

 

 

 Warsztaty dla rodziców pt. „Moje drugie śniadanie”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznajemy problemy zdrowotne współczesnego świata

WYCHOWAWCY KLAS 5

 

LUTY-MAJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYCHOWAWCY KLAS 6

 

LUTY-MAJ

 

AKTYWNOSĆ FIZYCZNA

Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia:

»pożądana aktywność fizyczna dla dzieci i mło-dzieży,

»test wydolności fizycznej (ćwiczenia),

»test sprawności fizycznej (ćwiczenia).

● Przykłady z omówieniem metodycznym:

»ćwiczenia mięśni brzucha,

»ćwiczenia mięśni bioder,

»ćwiczenia mięśni grzbietu,

»ćwiczenia mięśni klatki piersiowej,

»ćwiczenia oddechowe,

»ćwiczenia utrzymywania poprawnej postawy ciała,

»ćwiczenia marszu.

 Promocja aktywnych form wypoczynku – prowadzenie bloga

WYCHOWAWCY KLAS 8

I NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

LUTY-MAJ

 

WYBRANE ELEMENTY EDUKACJI KONSUMENCKIEJ

Prawa konsumenta.

● Znakowanie produktów żywnościowych.

● Zagadnienia dotyczące ograniczenia marnowania żywności.

● Zagadnienia dotyczące prawidłowego postępowania z żywnością

Warsztaty dla uczniów klas pierwszych pt. „Konsumenckie ABC”.

WYCHOWAWCA KLASY 7

 

LUTY-MAJ

 

PODSUMOWANIE I EWLUACJA REALIZACJI PROGRAMU

 

PUBLICZNA PREZENTACJA REALIZOWANYCH PROJEKTÓW PRZEZ UCZNIÓW

ZAJĘCIA NA SCIEŻCE DYDAKTYCZNEJ JAKO FORMA AKTYWNEGO SPĘDZENIA CZASU W KONTAKCIE Z PRZYRODĄ

KOORDYNATOR I NAUCZYCIELE/ WYCHOWAWCY KLAS

DNI PROFILAKTYKI W SZKOLE MAJ/CZERWIEC

 

 

 

                                                                                                                                                                                                      Koordynator: Maria Telec