Zadanie 2 - Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi

Zadanie zrealizowano na podstawie dwóch działań:


1. Przeprowadzono szkolny konkurs  na temat: „ Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy  miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)”.                                        W związku z potrzebą dostosowania wymagań konkursowych do wieku odbiorców przyjęto 4 kategorie wiekowe:

  •      Klasy 0-III – praca plastyczna dowolną techniką
  •      Klasa IV -  książeczka tematyczna własnego autorstwa
  •      Klasy V – praca przestrzenna/collage
  •      Klasy VI – prezentacja multimedialna


Zróżnicowanie sposobu wykonania prac wynikało z chęci uatrakcyjnienia konkursu oraz stopniowania poziomu trudności wśród dzieci.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Jury w składzie: Pani Dyrektor – Teresa Pokusa, Koordynatorki oraz nauczyciel plastyki wybrało najlepsze prace. Pozyskane od sponsorów fundusze przekazano na nagrody, które stały się jeszcze większą motywacją dla uczestników i realnie wynagrodziły trud laureatów. Wręczenie nagród nastąpiło  w czasie apelu z okazji Powitania Wiosny (21 marca).

 

Wyniki konkursu:


      Klasy 0-III:

   I miejsceJessika Chycka  - klasa II

   II miejsceMałgorzata Sidor - klasa III

   III miejscePaulina Ratajska - klasa III oraz Izabela Sidor - klasa III

 

      Klasy IV-VI

    I miejsceKlaudia Kowalczyk - klasa IV oraz Weronika Stępień - klasa V

   II miejsce –Paulina Trojecka i  Martyna Olszyna - klasa V (praca

                      zespołowa)

   III miejscePatrycja Rusin  - klasa V oraz Maria Żelska – klasa IV

 

2. Zorganizowano spotkania z psychologiem szkolnym w celu wygłoszenia prelekcji na temat „Moje miejsce w grupie klasowej”. Spotkania te dla wszystkich uczniów SP (kl.0-VI)  odbywały się przez miesiąc (od 20 lutego do 20 marca). Każda prelekcja kończyła się przeprowadzeniem warsztatów wg. scenariusza (Scenariusz - załącznik1).Celem takich spotkań było wskazanie dzieciom prawdy, iż zmiany w otoczeniu powinny wynikać ze zmian we własnym postępowaniu. 

 

Artykuły