SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO

Nr sprawy:  ZSP.271.6.2013                                                             Niekłań Wielki  dnia 30.09.2013 r                                                                                                

 

ZAMAWIAJĄCY:

Nazwa Zamawiającego:                       Zespół Szkół Publicznych  w Niekłaniu Wielkim

Adres:                                     ul. Szkolna 4 Niekłań Wielki , 26 – 220  Stąporków

Strona internetowa:                   www.staporkow.pl www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch

Godziny urzędowania:               poniedziałek – piątek w godzinach: 7.30 – 15.30

telefon                                    041 37-44-014

fax                                          041 37-44-014

e-mail: niekłań@interia.pl                         

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym

w trybie przetargu nieograniczonego na:

DOSTAWĘ  OLEJU  OPAŁOWEGO LEKKIEGO

 w ilości do  90 000 litrów

DLA KOTŁOWNI  OLEJOWYCH  w :

Zespole  Szkół  Publicznych w Niekłaniu Wielkim

 

 

Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w art.11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 )

 

Zamieszczono Biuletynie Zamówień Publicznych    Numer ogłoszenia:        - 2013; data zamieszczenia:    30. 09.2013    na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Stąporkowie i tablicy ogłoszeń i na stronie www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch 

 

Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować:

ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH W NIEKŁANIU WIELKIM

26-220 Stąporków, ul. Szkolna 4;

e-mail: niekłań@interia.pl

Sporządził:                                                                                                                  Zatwierdzam:

mgr inż. Małgorzata Łysiak Kowalczyk 

                                                                                                                                   mgr   Teresa Pokusa

                 /-/                                                                                                                               /-/

I. Zamawiający.

Nazwa Zamawiającego:

Nazwa Zamawiającego:                        Zespół Szkół Publicznych  w Niekłaniu Wielkim

Adres:                                     ul. Szkolna 4 Niekłań Wielki , 26 – 220  Stąporków

Strona internetowa:                   www.staporkow.pl www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch

Godziny urzędowania:               poniedziałek – piątek w godzinach: 7.30 – 15.30

telefon                                    041 37-44-014

fax                                          041 37-44-014

e-mail: niekłań@interia.pl                         

Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest znakiem Nr sprawy:  ZSP.271.6.2013  Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z zamawiającym powoływać się na wyżej podane  oznaczenie.

II. Tryb udzielenia zamówienia.

 

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie Przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień Publicznych  (Dz.U. Z 2013r. poz. 907), zwanej dalej „ustawą Pzp”. Szacunkowa wartość  zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004r -Pzp.

III. Opis przedmiotu zamówienia.

1.Przedmiotem zamówienia

1.       Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem na miejsce wskazane przez Zamawiającego do zbiorników na terenie zamawiającego  do 90 000 litrów oleju opałowego odpowiadającego warunkom technicznym Polskiej Normy PN–C–96042:2001 dla 1 dcm3 o poniższych parametrach technicznych:

Parametr

Jednostka

Wartość

Metoda badań

Gęstość w temp. 15 0C , maks.

kg/m3

860

PN-EN ISO 3675

Wartość opałowa, min.

MJ/kg

42,6

PN-C-04062

Temperatura zapłonu, min.

0C

56

PN-EN ISO 2719

Lepkość kinematyczna w temp. 200C, maks.

mm2/s

6,00

PN-EN ISO 3104

Skład frakcyjny:

 

 

PN-EN ISO 3405

- do temp. 250 0C, maks.

%(V/V)

65

 

- do temp. 350 0C, min.

%(V/V)

85

 

Temperatura płynięcia, maks.

0C

-20

PN-EN ISO 3016

Temperatura mętnienia

0C

1

PN-EN ISO 3015

Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej, maks.

%(m/m)

0,3

PN-EN ISO 10370

Zawartość siarki, maks.

%(m/m)

0,10

PN–EN ISO 20884

Zawartość wody, maks.

mg/kg

200

PN-EN ISO 12937

Zawartość zanieczyszczeń stałych, maks.

mg/kg

24

PN-EN ISO 12662

Pozostałość po spopieleniu, maks.

%(m/m)

0,01

PN-EN ISO 6245

Barwa

-

czerwona

wzrokowo

2.    Zamawiający zastrzega, że nie będzie zobowiązany zakupić całego przedmiotu zamówienia.

3.    Wykonawca będzie dostarczał przedmiot zamówienia przez cały sezon grzewczy 2013/2014 partiami nie przekraczającymi jednorazowo 12 000 litrów  w terminie 3 dni roboczych od momentu wystosowania zapotrzebowania faksem lub telefonicznie i potwierdzonego pisemnie.

4.    Zamawiający przewiduje (na podstawie poprzednich sezonów grzewczych), że dostawy

       oleju opałowego będą odbywać się średnio raz w miesiącu w następujących ilościach

       jednocześnie :  

       Zespół  Szkół  Publicznych w Niekłaniu Wielkim

maksymalna dostawa – 12 000 litrów

5.      W Zespole  Szkół  Publicznych w Niekłaniu Wielkim znajduje się 5 szt. zbiorników po 3000 litrów. Tankowanie może odbywać się jedynie przy pomocy pompy z autocysterny.

6.      Dostawy oleju opałowego będą odbywać się przy rozliczeniu w temperaturze referencyjnej +150C.

7.      Nabywany olej opałowy będzie w 100 % przeznaczony  do celów opałowych.  

Oznaczenie dostawy według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

 

09135100-5

Olej opałowy

zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych              w zakresie zmiany CPV.

IV. Termin wykonania zamówienia.

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako, oferta najkorzystniejsza i z którym              za­warta zostanie umowa, zobowiązany jest do re­alizacji przedmiotu zamówienia w terminie:

  • od daty zawarcia umowy do dnia 30 września 2014 r

V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełniania tych warunków.

Warunki jakie muszą spełniać Wykonawcy ubiegający się o zamówienie:

1.      W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp,                            i opisane w pkt 2 siwz.

2.      O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1). posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności,  jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

2). posiadania wiedzy i doświadczenia,

3). dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia,

4). sytuacji ekonomicznej i finansowej.

3.      Opis sposobu dokonania oceny warunków.

           a) posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli

               przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  • koncesję, zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi

          b) posiadania wiedzy i doświadczenia ;

          warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu        

          warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp

         c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;

         warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu  

        warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp

        d) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ;

        Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których  Spełniania

        Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

       e) pozostawania w odpowiedniej sytuacji ekonomiczno-finansowej;

       warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu  

       warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w  siwz, na zasadzie: spełnia- nie spełnia.

VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

a).Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy

z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 ze

zm.) załącznik nr 2

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, oświadczenie może być

złożone łącznie lub może być złożone przez każdy podmiot.

b). koncesję, zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie

obrotu paliwami ciekłymi

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

a). Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie

zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp.-

załącznik nr 3

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą  być złożone przez każdy podmiot.

b). aktualnego odpisu z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

3.Przepisy ustawy Pzp i postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia są członkowie konsorcjum, a także wspólnicy spółki cywilnej.

4.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać

warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w ust.1 i 2 SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy mają

obowiązek ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo

reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się

o udzielenie zamówienia.

Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców)  W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić  wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich  pełnomocnika. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności, do których  upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z  oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień,

parafowania dokumentów, itp.

5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz               w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio

przez wykonawcę lub te podmioty. Sposób poświadczania dokumentów Kopie dokumentów muszą być czytelne i zgodne z oryginałem, tj. zawierać wszystkie treści wpisów, pieczątek, podpisy itd.., które figurują na oryginale. Wszystkie dokumenty składane z ofertą,

oprócz pełnomocnictw, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz pisemnego zobowiązana innych podmiotów (jeżeli dotyczy) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie zawierającej  treść przez Wykonawcę (osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji wykonawcy wymienioną w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności gospodarczej) lub pełnomocnika. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. W przypadku podpisania oferty lub poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osoby nie wymienione w załączonych do oferty dokumentach (np. z odpisu z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego) należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo, określające zakres pełnomocnictwa.

7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej

Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:

1. w ust. 2 lit. b składa odpowiedni dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem

W kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Dokumenty o których mowa w ust. 7 pkt. 1 lit a powinny być wystawione nie wcześniej niż

6 miesięcy przed terminem składania ofert.

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz

przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do

porozumiewania się z wykonawcami.

Osobą  uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest Pani Małgorzata Łysiak Kowalczyk  Tel. (41) 37-41-241 Faks. (41)  374-18-60  

Godziny kontaktu: od 730 – 1530, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku  pok. Nr 36.

VIII. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

IX. Termin związania ofertą

1.Wykonawca zgodnie z art. 85 ustawy Pzp pozostaje związany złożoną ofertą przez okres

30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tyko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem

terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie

tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

4. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 3, nie powoduje utraty wadium.

5.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulegnie zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą

orzeczenia.

X. Opis sposobu przygotowania ofert

1.Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia i być sporządzona zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ.

2. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Każdy dokument składający się na

ofertę musi być czytelny. Ofertę należy złożyć w oryginale.

3. W ofercie należy wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza

powierzyć podwykonawcom.

4. Ofertę należy złożyć w języku polskim na maszynie do pisania, komputerze, lub ręcznie

długopisem, spięta lub zszyta w sposób uniemożliwiający jej rozpięcie, zdekompletowanie.

Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku, niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę.

W razie wątpliwości uznaje się, że wersja polskojęzyczna jest wersją obowiązująca.

I. Wraz z ofertą, w tym samym opakowaniu, powinny być złożone:

1. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale V oraz VI niniejszej SIWZ.

2. Formularz ofertowy –sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1

3. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2

pkt 5 ustawy Pzp albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

4.Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku , gdy oferta i/lub inne dokumenty podpisane są

przez Pełnomocnika/Pełnomocników Wykonawcy, Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony.

5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie

zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego

zamówienia publicznego. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach  sporządzonych przez wykonawcę pod warunkiem, że ich treść, a także opis kolumn i wierszy odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego w załącznikach do SIWZ.

6. Dokumenty oraz oświadczenia dołączone do oferty winne być poświadczone zgodnie                   z wytycznymi opisanymi w Rozdziale VI niniejszej SIWZ. Każdy wykonawca może złożyć

tylko jedną ofertę,

7. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie

przez osobę podpisującą ofertę , wraz z datą naniesienia zmiany.

8. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.

II. Informacja o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa.

Wykonawca, składając ofertę, może zastrzec, że nie mogą być udostępniane znajdujące się w

jego ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez „tajemnice przedsiębiorstw” rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich w poufności.

Zastrzeżenie powinno być wówczas dokonane poprzez złożenie oferty w dwóch częściach

opisanych jako „część jawna oferty” i jako „część tajna oferty” Oferta złożona bez podziału na części jest ofertą jawną. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonanych zamówienia, warunków płatności zawartych w ofercie.

III. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty.

1. Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.

2. Zmiana złożonej oferty.

Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.

3. Wycofanie złożonej oferty.

Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Zespół Szkół Publicznych  w Niekłaniu Wielkim ul. Szkolna 4 , sekretariat  w nieprzekraczalnym terminie:

 

do dnia

09.10.2012 r.

do godz.

12:00

 

Ofertę należy złożyć w jednej nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:

 

ZESPÓŁ  SZKÓŁ PUBLICZNYCH

W NIEKŁANIU WIELKIM

ul. SZKOLNA 4 .

26-220 Stąporków

 

Oferta w postępowaniu na:  dostawę oleju opałowego na sezon grzewczy 2013/2014

Nie otwierać przed dniem:  09.10.2012 r. godz. 12:30

Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

XII. Opis sposobu obliczenia ceny.

1.       Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN, wg formuły: cenna netto, podatek od towarów i usług VAT i cena brutto. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania  niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

2.       Do porówniania ofert przyjmowana będzie CENA BRUTTO przedmiotu zamówienia, przedstawiona w złożonej ofercie cenowej, stanowiącej załącznik Nr 1 do SIWZ, która nie podlega negocjacji i jest ceną realizacji przedmiotu umowy.

3.       Wykonawca oblicza cenę oferty zawierającą podatek od towarów i usług (VAT) na podstawie opisu przedmiotu zamówienia i przenosi te dane do pkt. 1 formularza oferty, a następnie kwotę tę wpisuje słownie.

4.       Cenę hurtową oleju opałowego PKN ORLEN (netto) należy przyjąć  ze strony                   internetowej na dzień  publikacji ogłoszenia o wszczęciu zamówienia, które zostało  zamieszczone przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych.

5.      Należy wybrać jeden z trzech wariantów obliczenia ceny sprzedaży dodając do ceny hurtowej marżę lub odejmując od ceny hurtowej upust lub pozostawiając cenę hurtową jako cenę sprzedaży.         

6.       Powyższy sposób obliczenia ceny dostawy  będzie obowiązywać podczas całego okresu obowiązywania  umowy.

7.       Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały              w  SIWZ (Wzorze Istotnych Postanowień Umowy)

8.       Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe stosownie do treści art. 87 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o poprawieniu omyłki rachunkowej                        w obliczeniu ceny.

9.       Dla potrzeby oceny i porównania ofert Wykonawcy winni naliczyć podatek VAT. Wystawiając fakturę Wykonawca będzie zobowiązany do naliczenia odpowiedniej stawki podatku VAT zgodnie z przepisami prawa polskiego.

      W przypadku zmiany przepisów dotyczących podatku VAT, Wykonawca zobowiązany jest do naliczania podatku VAT zgodnie z obowiązujacymi przepisami w dniu wystawienia faktury.

10.   Ewentualne błędy w podatku VAT obciążać będą Wykonawcę.

11.   Zastsowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług, niezgodnej               z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty.

XIII. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu

oceny ofert.

1.      Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie odrzuconych według niżej wy

      mienionego kryteriów:

Nazwa kryterium

Waga

Wartość punktowa „P”

Cena sprzedaży

100%

P = (Cn/Cb) x 100%

Cn – cena najniższej oferty w złotych / z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku/

Cb – cena oferty badanej w złotych  /z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku/

2.      Podstawą oceny jest cena przedstawiona przez Wykonawcę na formularzu ofertowym (zał. Nr 1 do niniejszej SIWZ). Wykonawca, który zapro­ponuje najniższą cenę sprzedaży  otrzymuje maksymalną ilość punktów za te kryterium oceny ofert – 100 pkt.

3.      Ocena ofert pozostałych Wykonawców, z punktu widzenia tego kryte­rium, będzie obliczana jako stosunek wartości najniższej ceny oferty do wartości z ofert badanych, w skali ocen od 1 do 100 punktów z uwzględnieniem wagi za kryterium według wzoru.

4.      Jeżeli w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia oferty dodatkowej w terminie 3 – dni roboczych od daty otrzymania powiadomienia, zasadach określonych  niniejszej SIWZ.

5.      Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

6.      Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie  z obowiązującymi przepisami.

7.      Zamawiający zastosuje zaokrąglenia każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.

8. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

9. Zamawiający  poprawi w ofercie:

1) oczywiste omyłki pisarskie.

2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych

dokonanych poprawek,

3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych zmian w

treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została

poprawiona.

Sprawdzanie wiarygodności ofert.

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności

przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i

informacji.

2. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie sprawdzania ofert, że złożenie

oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - oferta zostanie przez Zamawiającego

odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.

3. Przedstawienie przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych mających wpływ na wynik

postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia skutkować będzie wykluczeniem  Wykonawcy z prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, niezależnie od innych skutków przewidzianych prawem.

XIV. Informacje o formalnościach, jakich należy dopełnić po wyborze oferty w celu

zawarcia umowy.

1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zgodnie z art. 92 ustawy

zawiadomi wykonawców którzy złożyli oferty.

2. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zostanie zawarta zgodnie z art 94

z zastrzeżeniem art. 183 ustawy.

3. Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobowiązany do:

- przedłożenia umowy regulującą współpracę wykonawców - jeżeli dotyczy

4. Po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty wykonawca jest obowiązany w terminie

określonym przez Zamawiającego stawić się w jego siedzibie celem podpisania umowy.

W zawiadomieniu wysłanym do wykonawcy którego oferta została wybrana Zamawiający

określi termin i miejsce zawarcia umowy.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

1. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. Istotne dla stron postanowienia umowy.

1.Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem

postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz  danych zawartych w ofercie.

2.Istotne dla stron postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy załącznik nr 4

Do niniejszej Specyfikacji.

3. Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość wprowadzenia pisemnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podst. art. 144 ust. 1 ustawy w przypadku wystąpienia poniższych

okoliczności:

a) zmiana Obowiązującej stawki podatku VAT, spowodowana zmianą przepisów,

b)wszelkie zmiany umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian

w obowiązujących przepisach prawa.

XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku

postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Wykonawcy, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać

uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki

odwoławcze w postaci odwołań. Szczegółowe uregulowania zawarte są w dziale VI rozdział 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

XVIII Opis części zamówienia jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

XIX . Określenie maksymalnej liczby wykonawców z którymi Zamawiający zawrze umowę ramową.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XX. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających o których mowa w art.67 ust.1 pkt. 6 i 7 Ustawy pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

XXII. Zamawiający  dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.

XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą:

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych

polskich (PLN).

XXIV. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

XXV. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

XXVI. Informacja o podwykonawstwie.

1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie część przedmiotu zamówienia innej

firmie(podwykonawcy) jest zobowiązany do:

  • określenia w złożonej ofercie informacji jaki zakres przedmiotu zamówienia będzie realizowany przez podwykonawców. Brak oświadczenia oznacza realizację bez udziału podwykonawców.
  • przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 738 Kodeksu Cywilnego
  • Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawcę.
  • Wykonawca przed podpisaniem umowy, musi przedłożyć Zamawiającemu kopie umów ze podwykonawcami, a w przypadku konsorcjum umowę regulującą wzajemną współpracę izobowiązania jego członków.
  • W przypadku zatrudnienia Podwykonawców wraz z fakturą za wykonane roboty należy  przedłożyć Zamawiającemu fakturę i oświadczenie Podwykonawcy potwierdzające zapłatę należnej mu kwoty za dany etap robót.

W sprawach nie uregulowanych w niniejszej Specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy

Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks Cywilny.

 

Załączniki stanowiące integralną część Specyfikacji.

1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1

2. Oświadczenie Wykonawcy art. 22– załącznik nr 2

3. Oświadczenie Wykonawcy art. 24 – załącznik nr 3

4. Wzór umowy – załącznik nr 4

Załącznik nr 1 – Wzór Formularza Oferty

 

 

(nazwa i adres wykonawcy

                 może być pieczęć)

OFERTA   PRZETARGOWA

                                    Zespół Szkół Publicznych  w Niekłaniu Wielkim

Ul. Szkolna 4  Niekłań Wielki

26-220 Stąporków

 

Odpowiadając na ogłoszenie w sprawie o zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.),  którego przedmiotem jest:

 

„Dostawa  do 90 000 litrów  oleju opałowego”:

1.      Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia warunkami:

Oferujemy dostarczenie  1 litra oleju opałowego wyliczoną wg. następującego wariantu:

a)      cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto) plus marża (........,..zł) = ..................zł

  + VAT ..... %  = cena brutto .............................. zł

 (słownie: ..................................................)

b)      cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto)  minus upust (........,...zł) = ..............zł

     + VAT ....% = cena brutto ................................

     (słownie:......................................................)

c)      cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto)  = .....................................................zł

     + VAT....% = cena brutto ..............................

 (słownie:.........................................................)

Uwaga!

a/. Należy wybrać jeden z trzech wariantów a dwa pozostałe skreślić.

b/. Cenę hurtową oleju opałowego PKN ORLEN (netto)  należy przyjąć  ze strony                   internetowej na dzień  publikacji ogłoszenia o wszczęciu zamówienia, które zostało  zamieszczone przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych

Powyższa marża lub upust (niepotrzebne skreślić) będzie obowiązywać podczas całego okresu obowiązywania   umowy.

 

3.  Cena dostawy oleju opałowego będzie równa cenie jaką podaje PKN ORLEN na swojej

      stronie internetowej na dzień realizacji dostawy przez Zamawiającego /powiększoną o

      marżę w wysokości podanej w pkt.1/ pomniejszoną o upust  w wysokości podany w pkt.1/

      (niepotrzebne skreślić) .

4.  Oświadczamy, że w cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia.

5. Zapoznaliśmy się ze wzorem umowy i nie wnosimy w stosunku do niego żadnych uwag, a w przypadku wyboru naszej oferty podpiszemy umowę na warunkach nie mniej korzystnych dla zamawiającego w terminie zaproponowanym przez zamawiającego nie później jednak niż do końca okresu związania ofertą.

6. Zostaliśmy poinformowani, że możemy zgodnie z art. 96 ust. 4 Pzp przed upływem terminu składania ofert wydzielić z oferty w oddzielnej części oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i zastrzec w odniesieniu do tych informacji, aby nie były one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Informacje o tych dokumentach zostały zaznaczone w kolumnie uwag znajdującej się w tabeli w ust. 6 oferty.

Miejsce i data _ _ _ _                                        Podpisano (imię, nazwisko i podpis) _ _ _ _                  

 (Podpis osoby uprawnionej lub osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy)

INFORMACJA

 

Przystępując do postępowania w sprawie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest:

 

DOSTAWĘ  OLEJU  OPAŁOWEGO LEKKIEGO

 w ilości do  90 000 litrów dla kotłowni olejowych w Zespole  Szkół  Publicznych                   w Niekłaniu Wielkim

Informuję/informujemy*, iż nie należę/nie należymy* do grupy kapitałowej w rozumieniu

ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz.

331, z późn. zm.).

..............................                         &