SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO
Nr sprawy: ZSP.271.6.2013 Niekłań Wielki dnia 30.09.2013 r
ZAMAWIAJĄCY:
Nazwa Zamawiającego: Zespół Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
Adres: ul. Szkolna 4 Niekłań Wielki , 26 – 220 Stąporków
Strona internetowa: www.staporkow.pl www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek w godzinach: 7.30 – 15.30
telefon 041 37-44-014
fax 041 37-44-014
e-mail: niekłań@interia.pl
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym
w trybie przetargu nieograniczonego na:
DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO w ilości do 90 000 litrów DLA KOTŁOWNI OLEJOWYCH w : Zespole Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
|
Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w art.11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 )
Zamieszczono Biuletynie Zamówień Publicznych Numer ogłoszenia: - 2013; data zamieszczenia: 30. 09.2013 na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Stąporkowie i tablicy ogłoszeń i na stronie www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch
Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować:
ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH W NIEKŁANIU WIELKIM
26-220 Stąporków, ul. Szkolna 4;
e-mail: niekłań@interia.pl
Sporządził: Zatwierdzam:
mgr inż. Małgorzata Łysiak Kowalczyk
mgr Teresa Pokusa
/-/ /-/
I. Zamawiający. |
Nazwa Zamawiającego:
Nazwa Zamawiającego: Zespół Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
Adres: ul. Szkolna 4 Niekłań Wielki , 26 – 220 Stąporków
Strona internetowa: www.staporkow.pl www.zspnieklan.szkolnastrona.pl/arch
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek w godzinach: 7.30 – 15.30
telefon 041 37-44-014
fax 041 37-44-014
e-mail: niekłań@interia.pl
Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest znakiem Nr sprawy: ZSP.271.6.2013 Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie.
II. Tryb udzielenia zamówienia.
|
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie Przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień Publicznych (Dz.U. Z 2013r. poz. 907), zwanej dalej „ustawą Pzp”. Szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004r -Pzp.
III. Opis przedmiotu zamówienia. |
1.Przedmiotem zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem na miejsce wskazane przez Zamawiającego do zbiorników na terenie zamawiającego do 90 000 litrów oleju opałowego odpowiadającego warunkom technicznym Polskiej Normy PN–C–96042:2001 dla 1 dcm3 o poniższych parametrach technicznych:
Parametr |
Jednostka |
Wartość |
Metoda badań |
Gęstość w temp. 15 0C , maks. |
kg/m3 |
860 |
PN-EN ISO 3675 |
Wartość opałowa, min. |
MJ/kg |
42,6 |
PN-C-04062 |
Temperatura zapłonu, min. |
0C |
56 |
PN-EN ISO 2719 |
Lepkość kinematyczna w temp. 200C, maks. |
mm2/s |
6,00 |
PN-EN ISO 3104 |
Skład frakcyjny: |
|
|
PN-EN ISO 3405 |
- do temp. 250 0C, maks. |
%(V/V) |
65 |
|
- do temp. 350 0C, min. |
%(V/V) |
85 |
|
Temperatura płynięcia, maks. |
0C |
-20 |
PN-EN ISO 3016 |
Temperatura mętnienia |
0C |
1 |
PN-EN ISO 3015 |
Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej, maks. |
%(m/m) |
0,3 |
PN-EN ISO 10370 |
Zawartość siarki, maks. |
%(m/m) |
0,10 |
PN–EN ISO 20884 |
Zawartość wody, maks. |
mg/kg |
200 |
PN-EN ISO 12937 |
Zawartość zanieczyszczeń stałych, maks. |
mg/kg |
24 |
PN-EN ISO 12662 |
Pozostałość po spopieleniu, maks. |
%(m/m) |
0,01 |
PN-EN ISO 6245 |
Barwa |
- |
czerwona |
wzrokowo |
2. Zamawiający zastrzega, że nie będzie zobowiązany zakupić całego przedmiotu zamówienia.
3. Wykonawca będzie dostarczał przedmiot zamówienia przez cały sezon grzewczy 2013/2014 partiami nie przekraczającymi jednorazowo 12 000 litrów w terminie 3 dni roboczych od momentu wystosowania zapotrzebowania faksem lub telefonicznie i potwierdzonego pisemnie.
4. Zamawiający przewiduje (na podstawie poprzednich sezonów grzewczych), że dostawy
oleju opałowego będą odbywać się średnio raz w miesiącu w następujących ilościach
jednocześnie :
Zespół Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
maksymalna dostawa – 12 000 litrów
5. W Zespole Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim znajduje się 5 szt. zbiorników po 3000 litrów. Tankowanie może odbywać się jedynie przy pomocy pompy z autocysterny.
6. Dostawy oleju opałowego będą odbywać się przy rozliczeniu w temperaturze referencyjnej +150C.
7. Nabywany olej opałowy będzie w 100 % przeznaczony do celów opałowych.
Oznaczenie dostawy według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
09135100-5 |
Olej opałowy |
zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV.
IV. Termin wykonania zamówienia. |
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako, oferta najkorzystniejsza i z którym zawarta zostanie umowa, zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie:
- od daty zawarcia umowy do dnia 30 września 2014 r
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełniania tych warunków. |
Warunki jakie muszą spełniać Wykonawcy ubiegający się o zamówienie:
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp, i opisane w pkt 2 siwz.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1). posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2). posiadania wiedzy i doświadczenia,
3). dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4). sytuacji ekonomicznej i finansowej.
3. Opis sposobu dokonania oceny warunków.
a) posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- koncesję, zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi
b) posiadania wiedzy i doświadczenia ;
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
d) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których Spełniania
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
e) pozostawania w odpowiedniej sytuacji ekonomiczno-finansowej;
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w siwz, na zasadzie: spełnia- nie spełnia.
VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. |
1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
a).Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 ze
zm.) załącznik nr 2
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, oświadczenie może być
złożone łącznie lub może być złożone przez każdy podmiot.
b). koncesję, zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie
obrotu paliwami ciekłymi
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
a). Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp.-
załącznik nr 3
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot.
b). aktualnego odpisu z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
3.Przepisy ustawy Pzp i postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia są członkowie konsorcjum, a także wspólnicy spółki cywilnej.
4.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać
warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w ust.1 i 2 SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy mają
obowiązek ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców) W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich pełnomocnika. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień,
parafowania dokumentów, itp.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio
przez wykonawcę lub te podmioty. Sposób poświadczania dokumentów Kopie dokumentów muszą być czytelne i zgodne z oryginałem, tj. zawierać wszystkie treści wpisów, pieczątek, podpisy itd.., które figurują na oryginale. Wszystkie dokumenty składane z ofertą,
oprócz pełnomocnictw, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz pisemnego zobowiązana innych podmiotów (jeżeli dotyczy) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie zawierającej treść przez Wykonawcę (osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji wykonawcy wymienioną w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności gospodarczej) lub pełnomocnika. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. W przypadku podpisania oferty lub poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osoby nie wymienione w załączonych do oferty dokumentach (np. z odpisu z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego) należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo, określające zakres pełnomocnictwa.
7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
1. w ust. 2 lit. b składa odpowiedni dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem
W kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
Dokumenty o których mowa w ust. 7 pkt. 1 lit a powinny być wystawione nie wcześniej niż
6 miesięcy przed terminem składania ofert.
VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami. |
Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest Pani Małgorzata Łysiak Kowalczyk Tel. (41) 37-41-241 Faks. (41) 374-18-60
Godziny kontaktu: od 730 – 1530, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku pok. Nr 36.
VIII. Wymagania dotyczące wadium |
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
IX. Termin związania ofertą |
1.Wykonawca zgodnie z art. 85 ustawy Pzp pozostaje związany złożoną ofertą przez okres
30 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
3.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tyko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem
terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie
tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
4. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 3, nie powoduje utraty wadium.
5.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulegnie zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą
orzeczenia.
X. Opis sposobu przygotowania ofert |
1.Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia i być sporządzona zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ.
2. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Każdy dokument składający się na
ofertę musi być czytelny. Ofertę należy złożyć w oryginale.
3. W ofercie należy wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza
powierzyć podwykonawcom.
4. Ofertę należy złożyć w języku polskim na maszynie do pisania, komputerze, lub ręcznie
długopisem, spięta lub zszyta w sposób uniemożliwiający jej rozpięcie, zdekompletowanie.
Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku, niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę.
W razie wątpliwości uznaje się, że wersja polskojęzyczna jest wersją obowiązująca.
I. Wraz z ofertą, w tym samym opakowaniu, powinny być złożone:
1. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale V oraz VI niniejszej SIWZ.
2. Formularz ofertowy –sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1
3. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2
pkt 5 ustawy Pzp albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
4.Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku , gdy oferta i/lub inne dokumenty podpisane są
przez Pełnomocnika/Pełnomocników Wykonawcy, Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego
zamówienia publicznego. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez wykonawcę pod warunkiem, że ich treść, a także opis kolumn i wierszy odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego w załącznikach do SIWZ.
6. Dokumenty oraz oświadczenia dołączone do oferty winne być poświadczone zgodnie z wytycznymi opisanymi w Rozdziale VI niniejszej SIWZ. Każdy wykonawca może złożyć
tylko jedną ofertę,
7. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie
przez osobę podpisującą ofertę , wraz z datą naniesienia zmiany.
8. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
II. Informacja o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa.
Wykonawca, składając ofertę, może zastrzec, że nie mogą być udostępniane znajdujące się w
jego ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez „tajemnice przedsiębiorstw” rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich w poufności.
Zastrzeżenie powinno być wówczas dokonane poprzez złożenie oferty w dwóch częściach
opisanych jako „część jawna oferty” i jako „część tajna oferty” Oferta złożona bez podziału na części jest ofertą jawną. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonanych zamówienia, warunków płatności zawartych w ofercie.
III. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty.
1. Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.
2. Zmiana złożonej oferty.
Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.
3. Wycofanie złożonej oferty.
Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".
XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert |
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Zespół Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim ul. Szkolna 4 , sekretariat w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia |
09.10.2012 r. |
do godz. |
12:00 |
Ofertę należy złożyć w jednej nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH
W NIEKŁANIU WIELKIM
ul. SZKOLNA 4 .
26-220 Stąporków
Oferta w postępowaniu na: „dostawę oleju opałowego na sezon grzewczy 2013/2014”
Nie otwierać przed dniem: 09.10.2012 r. godz. 12:30
Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
XII. Opis sposobu obliczenia ceny. |
1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN, wg formuły: cenna netto, podatek od towarów i usług VAT i cena brutto. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
2. Do porówniania ofert przyjmowana będzie CENA BRUTTO przedmiotu zamówienia, przedstawiona w złożonej ofercie cenowej, stanowiącej załącznik Nr 1 do SIWZ, która nie podlega negocjacji i jest ceną realizacji przedmiotu umowy.
3. Wykonawca oblicza cenę oferty zawierającą podatek od towarów i usług (VAT) na podstawie opisu przedmiotu zamówienia i przenosi te dane do pkt. 1 formularza oferty, a następnie kwotę tę wpisuje słownie.
4. Cenę hurtową oleju opałowego PKN ORLEN (netto) należy przyjąć ze strony internetowej na dzień publikacji ogłoszenia o wszczęciu zamówienia, które zostało zamieszczone przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych.
5. Należy wybrać jeden z trzech wariantów obliczenia ceny sprzedaży dodając do ceny hurtowej marżę lub odejmując od ceny hurtowej upust lub pozostawiając cenę hurtową jako cenę sprzedaży.
6. Powyższy sposób obliczenia ceny dostawy będzie obowiązywać podczas całego okresu obowiązywania umowy.
7. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w SIWZ (Wzorze Istotnych Postanowień Umowy)
8. Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe stosownie do treści art. 87 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o poprawieniu omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny.
9. Dla potrzeby oceny i porównania ofert Wykonawcy winni naliczyć podatek VAT. Wystawiając fakturę Wykonawca będzie zobowiązany do naliczenia odpowiedniej stawki podatku VAT zgodnie z przepisami prawa polskiego.
W przypadku zmiany przepisów dotyczących podatku VAT, Wykonawca zobowiązany jest do naliczania podatku VAT zgodnie z obowiązujacymi przepisami w dniu wystawienia faktury.
10. Ewentualne błędy w podatku VAT obciążać będą Wykonawcę.
11. Zastsowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług, niezgodnej z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty.
XIII. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. |
1. Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie odrzuconych według niżej wy
mienionego kryteriów:
Nazwa kryterium |
Waga |
Wartość punktowa „P” |
Cena sprzedaży |
100% |
P = (Cn/Cb) x 100% |
Cn – cena najniższej oferty w złotych / z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku/
Cb – cena oferty badanej w złotych /z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku/
2. Podstawą oceny jest cena przedstawiona przez Wykonawcę na formularzu ofertowym (zał. Nr 1 do niniejszej SIWZ). Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę sprzedaży otrzymuje maksymalną ilość punktów za te kryterium oceny ofert – 100 pkt.
3. Ocena ofert pozostałych Wykonawców, z punktu widzenia tego kryterium, będzie obliczana jako stosunek wartości najniższej ceny oferty do wartości z ofert badanych, w skali ocen od 1 do 100 punktów z uwzględnieniem wagi za kryterium według wzoru.
4. Jeżeli w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia oferty dodatkowej w terminie 3 – dni roboczych od daty otrzymania powiadomienia, zasadach określonych niniejszej SIWZ.
5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Zamawiający zastosuje zaokrąglenia każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
8. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
9. Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie.
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych zmian w
treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
Sprawdzanie wiarygodności ofert.
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności
przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i
informacji.
2. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie sprawdzania ofert, że złożenie
oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - oferta zostanie przez Zamawiającego
odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
3. Przedstawienie przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych mających wpływ na wynik
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, niezależnie od innych skutków przewidzianych prawem.
XIV. Informacje o formalnościach, jakich należy dopełnić po wyborze oferty w celu zawarcia umowy. |
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zgodnie z art. 92 ustawy
zawiadomi wykonawców którzy złożyli oferty.
2. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zostanie zawarta zgodnie z art 94
z zastrzeżeniem art. 183 ustawy.
3. Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobowiązany do:
- przedłożenia umowy regulującą współpracę wykonawców - jeżeli dotyczy
4. Po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty wykonawca jest obowiązany w terminie
określonym przez Zamawiającego stawić się w jego siedzibie celem podpisania umowy.
W zawiadomieniu wysłanym do wykonawcy którego oferta została wybrana Zamawiający
określi termin i miejsce zawarcia umowy.
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenie należytego wykonania umowy: |
1. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI. Istotne dla stron postanowienia umowy. |
1.Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem
postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2.Istotne dla stron postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy załącznik nr 4
Do niniejszej Specyfikacji.
3. Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość wprowadzenia pisemnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podst. art. 144 ust. 1 ustawy w przypadku wystąpienia poniższych
okoliczności:
a) zmiana Obowiązującej stawki podatku VAT, spowodowana zmianą przepisów,
b)wszelkie zmiany umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian
w obowiązujących przepisach prawa.
XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. |
Wykonawcy, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać
uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki
odwoławcze w postaci odwołań. Szczegółowe uregulowania zawarte są w dziale VI rozdział 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
XVIII Opis części zamówienia jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. |
Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
XIX . Określenie maksymalnej liczby wykonawców z którymi Zamawiający zawrze umowę ramową. |
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XX. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających o których mowa w art.67 ust.1 pkt. 6 i 7 Ustawy pzp. |
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych. |
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
XXII. Zamawiający dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną. |
XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą: |
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych
polskich (PLN).
XXIV. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. |
XXV. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. |
XXVI. Informacja o podwykonawstwie. |
1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie część przedmiotu zamówienia innej
firmie(podwykonawcy) jest zobowiązany do:
- określenia w złożonej ofercie informacji jaki zakres przedmiotu zamówienia będzie realizowany przez podwykonawców. Brak oświadczenia oznacza realizację bez udziału podwykonawców.
- przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 738 Kodeksu Cywilnego
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawcę.
- Wykonawca przed podpisaniem umowy, musi przedłożyć Zamawiającemu kopie umów ze podwykonawcami, a w przypadku konsorcjum umowę regulującą wzajemną współpracę izobowiązania jego członków.
- W przypadku zatrudnienia Podwykonawców wraz z fakturą za wykonane roboty należy przedłożyć Zamawiającemu fakturę i oświadczenie Podwykonawcy potwierdzające zapłatę należnej mu kwoty za dany etap robót.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszej Specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks Cywilny.
Załączniki stanowiące integralną część Specyfikacji.
1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1
2. Oświadczenie Wykonawcy art. 22– załącznik nr 2
3. Oświadczenie Wykonawcy art. 24 – załącznik nr 3
4. Wzór umowy – załącznik nr 4
Załącznik nr 1 – Wzór Formularza Oferty
(nazwa i adres wykonawcy
może być pieczęć)
OFERTA PRZETARGOWA
Zespół Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
Ul. Szkolna 4 Niekłań Wielki
26-220 Stąporków
Odpowiadając na ogłoszenie w sprawie o zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.), którego przedmiotem jest:
„Dostawa do 90 000 litrów oleju opałowego”:
1. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia warunkami:
Oferujemy dostarczenie 1 litra oleju opałowego wyliczoną wg. następującego wariantu:
a) cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto) plus marża (........,..zł) = ..................zł
+ VAT ..... % = cena brutto .............................. zł
(słownie: ..................................................)
b) cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto) minus upust (........,...zł) = ..............zł
+ VAT ....% = cena brutto ................................zł
(słownie:......................................................)
c) cena hurtowa oleju opałowego PKN ORLEN (netto) = .....................................................zł
+ VAT....% = cena brutto ..............................zł
(słownie:.........................................................)
Uwaga!
a/. Należy wybrać jeden z trzech wariantów a dwa pozostałe skreślić.
b/. Cenę hurtową oleju opałowego PKN ORLEN (netto) należy przyjąć ze strony internetowej na dzień publikacji ogłoszenia o wszczęciu zamówienia, które zostało zamieszczone przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych
Powyższa marża lub upust (niepotrzebne skreślić) będzie obowiązywać podczas całego okresu obowiązywania umowy.
3. Cena dostawy oleju opałowego będzie równa cenie jaką podaje PKN ORLEN na swojej
stronie internetowej na dzień realizacji dostawy przez Zamawiającego /powiększoną o
marżę w wysokości podanej w pkt.1/ pomniejszoną o upust w wysokości podany w pkt.1/
(niepotrzebne skreślić) .
4. Oświadczamy, że w cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia.
5. Zapoznaliśmy się ze wzorem umowy i nie wnosimy w stosunku do niego żadnych uwag, a w przypadku wyboru naszej oferty podpiszemy umowę na warunkach nie mniej korzystnych dla zamawiającego w terminie zaproponowanym przez zamawiającego nie później jednak niż do końca okresu związania ofertą.
6. Zostaliśmy poinformowani, że możemy zgodnie z art. 96 ust. 4 Pzp przed upływem terminu składania ofert wydzielić z oferty w oddzielnej części oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i zastrzec w odniesieniu do tych informacji, aby nie były one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Informacje o tych dokumentach zostały zaznaczone w kolumnie uwag znajdującej się w tabeli w ust. 6 oferty.
Miejsce i data _ _ _ _ Podpisano (imię, nazwisko i podpis) _ _ _ _
(Podpis osoby uprawnionej lub osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy)
INFORMACJA
Przystępując do postępowania w sprawie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest:
” DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO LEKKIEGO
w ilości do 90 000 litrów dla kotłowni olejowych w Zespole Szkół Publicznych w Niekłaniu Wielkim
Informuję/informujemy*, iż nie należę/nie należymy* do grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz.
331, z późn. zm.).
.............................. &